Додаток до листа
від 26.06. 2015 р. № 1/9-305
Особливості вивчення базових дисциплін у
загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році
Навчально-методичне забезпечення,
рекомендоване Міністерством до використання в навчальних закладах, зазначено у
Переліках навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників,
розміщених на офіційному веб-сайті Міністерства (www.mon.gov.ua). Дозволяється
використовувати підручники з відповідним грифом Міністерства, що видані в
попередні роки, враховуючи при цьому зміни у програмах. Щодо додаткової
навчально-методичної літератури, то вчитель вільний у її виборі й може
застосовувати таку, що найкраще реалізовує його методику навчання. Також
залишаються актуальними методичні рекомендації Міністерства щодо організації
навчально-виховного процесу і вивчення базових дисциплін попередніх років.
Тексти методичних рекомендацій розміщені на сайті МОН
(http://old.mon.gov.ua/ua/often-requested/methodical-recommendations) та в
Інформаційних збірниках Міністерства освіти і науки відповідних років.
Предмети художньо-естетичного циклу
Початкова школа.
У навчальних програмах для 1-4 класів з
метою запобігання надмірного контролю уточнено і конкретизовано державні вимоги
до рівня загальноосвітньої підготовки учнів. Такі поняття, як «знає»,
«пояснює», «досліджує» змінено на «має уявлення», «розуміє», застосовує». На
відміну від попередньої редакції програм, у змінених програмах резервні години
не передбачено. Завдяки цьому збільшиться кількість годин на вивчення складних
тем; вчитель матиме більше можливостей викладати матеріал ритмічно, маючи час
на закріплення і повторення учнями засвоєного ними матеріалу.
До програм з музичного мистецтва,
мистецтва, образотворчого мистецтва зміни не вносились. Для задоволення
фізіологічних потреб учнів під час проведення уроків рекомендуємо
використовувати на уроках фізкультурні хвилинки, пересаджувати дітей,
об’єднуючи їх у групи, пропонувати активні види діяльності тощо.
7 клас
Учні 7-х класів опановуватимуть зміст загальної мистецької освіти за
програмою «Мистецтво», що включає три блоки: «Музичне мистецтво»,
«Образотворче мистецтво» та інтегрований курс «Мистецтво».
Цілісна структура програми, що передбачає єдиний тематизм за роками навчання
(однаковий як для автономного викладання музичного та образотворчого мистецтва,
так і для інтегрованого курсу), у 7 класі представлена темою року «Мистецтво:
діалог традицій і новаторства». Якщо в попередніх класах основної
школи учні засвоювали особливості мови різних видів мистецтва, палітру
мистецьких жанрів, то в 7 класі вони мають ознайомитися з новітніми явищами в
мистецтві в єдності традицій і новаторства.
Спільна тематика року розподіляється на окремі теми варіативно, адже
змістове наповнення конкретизується відповідно до специфіки кожного з блоків
програми: предметів «Музичне мистецтва» і «Образотворче мистецтво» чи
інтегрованого курсу «Мистецтво».
Особливістю навчальної програми є варіативність художнього наповнення
змісту: учитель самостійно може обирати різноманітні твори мистецтва для
реалізації завдань програми, розкриття теми уроку та набуття учнями ключових і
предметних компетентностей, визначених програмою.
Вивчаючи музичне мистецтво, учні 7 класу знайомляться з різними
видами аранжувань народної та академічної музики, особливостями відображення
етнічних мотивів у класичній і сучасній музиці та особливостями сучасних
музичних явищ: джаз, рок, поп, авторська пісня.
Вивчаючи образотворче
мистецтво, учні 7 класу опановуватимуть своєрідність мистецтва архітектури,
зокрема пам'ятками рідного краю, України; видами декоративно-прикладного
мистецтва: розписом, вишивкою, писанкарством, витинанкою, народною
іграшкою тощо, а також різними видами дизайну - графічного, промислового,
ландшафтного, арт-дизайну.
На уроках інтегрованого курсу «Мистецтво» учні мають
ознайомитися з різними видами аранжування народної та академічної музики,
особливостями відображення етнічних мотивів у класичній і сучасній музиці,
сучасних музичних явищ - джаз, рок, поп, шансон, авторська пісня та різних
видів дизайну;своєрідністю мистецтва архітектури, зокрема на прикладі
архітектурних пам'яток України, рідного краю, видів
декоративно-прикладного мистецтва.
Немає коментарів:
Дописати коментар